tisdag 8 september 2009

Nere i Fujiyoshida igen

Nu har jag också knallat ner för Fuji! Vansinnigt påfrestande på ben och knän (och ganska trist). Tog naturligtvis dubbelt så lång tid som angivet, japaner måste vara ena riktiga atleter (eller optimister) jämfört med mig.

Förutom värk i ben å fötter mår jag ganska kasst rent allmänt, är bl.a. yr å illamående, men jag repar nog mig med tiden. Tror jag tog ut mig ganska ordentligt...

På nervägen fick jag följe av fyra grabbar som startade från Umagaeshi, typ 1400 möh - alltså bara halvfjolligt. De vände på 3.200 möh... Å dom var högst 25 bast! (det var väl just sånt jag ville få bekräftelse på :-) ).



Nu blir det nya äventyr i Ginza, Asakusa, Shibuya och Odaiba!

3 kommentarer:

  1. 25-åringarna, var det också datanördar?

    SvaraRadera
  2. Näe, okejdå. De var bara amerikaner. Aldrig får man vara riktigt nöjd...

    SvaraRadera
  3. Att läsa (och lita på) tidsangivelser i diverse vandringsguider kan nog vara en hel vetenskap i sig. Kanske de tider du fick gällde Mitsubishi-linjen?
    Jag har även råkat ut för motsatt fenomen vid vandring på Madeira - om angivelsen sa att sträckan skulle ta 45 minuter så klämde vi den i regel på en kvart...

    SvaraRadera